• Programy w których bierzemy udział

  • Programy w których bierzemy udział

          • FUTURE4ME!

          • Jest to krakowski program nauki języka angielskiego w szkołach podstawowych.

          • Szkoła jest SMART!

          • Czas trwania programu od 11.03 do 31.03.2025.

            Nasza szkoła brała udział w programie
            Szkoła jest SMART! 2024/2025 - IUVI Games.
            Program Szkoła jest SMART SmartGames Polska ma na celu wyposażenie szkoły w narzędzia i metody umożliwiające efektywne włączenie gier logicznych do procesu dydaktycznego. Dzięki temu uczniowie mogą rozwijać swoje umiejętności w sposób angażujący i zgodny z ich naturalnymi predyspozycjami do nauki przez zabawę.
            Każda klasa ma możliwość zapoznania się z grami i zagrania podczas pobytu na świetlicy.
            Uczniowie przez wspaniałą zabawę czerpią szereg korzyści płynących z gier logicznych smart games:
            - Rozwój kluczowych umiejętności, takich jak logiczne myślenie, zdolności przestrzenne czy umiejętność współpracy.
            -Wzmacnianie pewności siebie i stymulacja kreatywności.
            -Nauka poprzez zabawę, co zwiększa satysfakcję z procesu edukacyjnego.
            Udział w programie Szkoła jest SMART był doskonałą okazja do wprowadzenia innowacyjnych metod nauczania, które angażują uczniów i rozwijają ich kluczowe kompetencje w sposób atrakcyjny i efektywny.

          • Projekt #ogarniamżyciebo

          • Rozpoczęcie: 19.11.2024 r. zakończenie 12.05.2025 r.

            Projekt #ogarniamżyciebo.. to inicjatywa mająca na celu wspieranie młodych ludzi w rozwijaniu umiejętności radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami, emocjami i relacjami. Poprzez warsztaty, działania profilaktyczne oraz kampanie edukacyjne uczestnicy uczą się, jak lepiej rozumieć siebie, budować zdrowe relacje, zarządzać stresem i podejmować odpowiedzialne decyzje. Projekt promuje postawę odpowiedzialności, samoświadomości i dbania o zdrowie psychiczne. Uczniowie klasy 7a, w ramach realizowanego działania zorganizowanego na terenie szkoły, przygotowali krótki film dotyczący czynników chroniących zdrowie fizyczne i psychiczne. Zarówno nagrany materiał filmowy, jak i sporządzone sprawozdanie stanowiły elementy zadania konkursowego.

          • Mission X - Trenuj niczym astronauci i astronautki!

          • Data: od października 2024r. do maja 2025r.

            Mission X to międzynarodowy projekt edukacyjny, prowadzony przez Europejską Agencję Kosmiczną (ESA) we współpracy z koordynatorami krajowymi, koncentrujący się na sprawności fizycznej oraz prawidłowym odżywianiu dzieci i młodzieży. Celem projektu jest walka z otyłością u dzieci i młodzieży oraz rozwijanie umiejętności prowadzenia projektów naukowych. Poprzez realizowanie specjalistycznych misji, uczniowie są zachęcani do trenowania, tak jak robią to astronauci i astronautki.

          • FIRST LEGO League Explore

          • Data i zakończenia projektu: od października 2024r. do maja 2025r.

            Opis projektu: Jest to projekt, w ramach którego uczniowie pracowali w zespole, budując modele LEGO i tworząc proste, ale inspirujące rozwiązania, zgłębiając wybrany temat sezonu, którym była ochrona oceanów. Uczestnicy mieli do wykonania trzy główne zadania: przestrzeganie Podstawowych Wartości, stworzenie plakatu drużyny oraz zbudowanie projektu z klocków LEGO z poruszającym się elementem. Sezon zakończył się Wystawą, na której drużyna prezentowała swoje osiągnięcia.

          • Autorska innowacja pedagogiczna W Akademii Pana Kleksa

          • !. autorska innowacja pedagogiczna W Akademii Pana Kleksa realizowana od września 2024r. do maja 2025r.

            Głównym celem innowacji było pobudzanie aktywności twórczej dzieci poprzez możliwie wszechstronne wykorzystanie motywów zawartych w opowiadaniach o Akademii Pana Kleksa.
            Aby osiągnąć ten cel, konieczne było wyznaczenie celów pośrednich, które były realizowane w trakcie roku szkolnego:

            • rozbudzenie potrzeby czytania,
            • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania,
            • budowanie systemu wartości,
            • rozwijanie umiejętności społecznych dzieci,
            • wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych,
            • rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne,
            • rozwijanie sprawności manualnej,
            • rozwijanie umiejętności ekspresyjnego wyrażania własnych przeżyć.

            Najistotniejszym elementem działań była samodzielna aktywność twórcza dzieci, stymulowana poprzez układanie zagadek, działalność plastyczną, swobodne zabawy twórcze lub inscenizacje aktorskie, ilustrowanie przeczytanych rozdziałów książki, samodzielne tworzenie książeczek, postaci z filmu, makiety Akademii Pana Kleksa, zaangażowanie w dekorowanie kącika kleksowego, samodzielne konstruowanie gier. Finałowym elementem były wyjścia do kina na dwie części filmu o przygodach Pana Kleksa, a także wycieczka do Centrum Akademii Pana Kleksa w Katowicach.

          • Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Klasa w terenie

          • Głównym celem edukacyjnego projektu ,,Klasa w terenie było promowanie wartości edukacji na świeżym powietrzu, spędzenia czasu poza budynkiem szkoły po to, aby promować edukację terenową - prawdopodobnie najbardziej
            uszczęśliwiającą formę edukacji na świecie, angażującą różne zmysły.

          • Program Suwak

          • Program Suwak to program wsparcia Samorządów Uczniowskich realizowany w ramach programu aktywnego uczestnictwa młodzieży w życiu miasta Młody Kraków.Program #SU-w-ak jest finansowany ze środków Gminy Miejskiej Kraków. Operatorem  jest Fundacja Oświatowa im. ks. Stanisława Konarskiego. Celem projektu jest rozwój  samorządów uczniowskich oraz ich promocja w szkole. Dzięki środkom finansowaym (dotacjom) pozyskanym w ramach programu Rada Samorządu Uczniowskiego może zrezalizować różne projekty , które integrują społeczność szkolną oraz pozwalają na uzyskanie nowych umiejętności, np.  planowania i organizacji róznego rodzaju przedsięwzięć.

          • Rowerowy maj

          • Rowerowy Maj to największa kampania w Polsce promująca zdrowy tryb życia i zrównoważoną mobilność wśród uczniów, grona pedagogicznego, pracowników szkoły  oraz rodziców lub opiekunów. Rowerowy Maj, poprzez zabawę połączoną
            z elementami rywalizacji, promuje  rower, hulajnogę czy deskorolkę  jako środek transportu do szkoły, uczy dobrych
            i zdrowych nawyków, które utrzymują się również po zakończeniu kampanii.

            Zasady kampanii są bardzo proste: każdy uczeń, nauczyciel czy pracownik szkoły, który w maju dotrze na lekcje
            w sposób aktywny: na rowerze, hulajnodze, rolkach czy deskorolce, otrzymuje naklejki do rowerowego dzienniczka
            i na wspólny plakat klasowy.

          • Ja w świecie emocji - Fundacja Uniwersytet Dzieci

          • Celem projektu jest wspieranie rozwoju kompetencji emocjonalnych i społecznych uczniów, ich samoświadomości, a także postawy odpowiedzialności za siebie i innych ludzi. W trakcie pracy Metodą Pytań i Doświadczeń uczniowie rozwijali świadomość własnych zasobów i mocnych stron, doskonalili umiejętności nawiązywania i podtrzymywania relacji oraz kształtowali postawę troski o własne granice i regulację emocji. Zajęcia sprzyjały rozwijaniu kompetencji interpersonalnych poprzez pracę zespołową, analizę przypadków, dyskusje oraz odgrywanie ról. Dzięki takiej formie aktywności uczniowie uczyli się odpowiedzialności za własny rozwój, rozwijali empatię oraz kompetencje społeczne niezbędne w codziennym funkcjonowaniu.

          • Leśna Banda

          • Leśna Banda to cykl 4 spotkań w przyrodzie, podczas których dzieci pod opieką wychowawców biorą udział w warsztatach przyrodniczo-surwiwalowych prowadzonych przez trenera Leśnej Bandy. Każde zajęcia trwają około 3 godz. zegarowych i zawsze odbywają się w tym samym miejscu. Dzieci na Leśnych Bandach uczą się rozpalać ogień, poznawać rośliny, zwierzęta i ich ślady. Dowiadują się jak zbudować schronienie, jak bezpiecznie pracować z nożem, świetnie się przy tym bawią i integrując. Pierwsze zajęcia odbywają się jesienią, a ostatnie latem przed zakończeniem roku szkolnego. Spotkania leśnych Band pomagają dzieciom rozwijać motorykę, pokonać lęki, uczą pracy w grupie i kształtują szacunek i zachwyt światem przyrody. Te trzy godziny warsztatów to zabawy pełne  przygód wolności i dobroczynnego kontaktu z przyrodą.
            Uczniowie poszerzają wiedzę o otaczającym je  świecie. To nauka przez zabawę, rozwijanie kreatywności oraz  nauka organizacji pracy i umiejętności pracy w grupie.

          • Czytam z Klasą - Lekturki spod chmurki (warsztaty edukacyjne)

          • CELE PROJEKTU:

            • rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej,
            • rozwijanie aktywności czytelniczej,
            • doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania,
            • zachęcanie rodziców do czytania dzieciom,
            • pogłębianie wiedzy na temat radzenia sobie z emocjami,
            • kształtowanie u uczniów postaw empatii i samoakceptacji,
            • integracja zespołu klasowego,
            • współpraca placówek oświatowych z terenu całego kraju i zagranicznych szkół polonijnych,
            • wspieranie rozwoju nauki języka polskiego i oświaty polskiej za granicą.
          • Uniwersytet Dzieci: Ja w przyszłości. Jak planować swoją karierę?

          • Projekt edukacyjny skierowany do młodzieży, którego celem BYŁO wsparcie uczniów w świadomym planowaniu swojej ścieżki zawodowej. Uczestnicy poznali własne predyspozycje, zainteresowania i talenty, zdobyli wiedzę o zawodach, rynku pracy oraz możliwych ścieżkach edukacyjnych. Projekt obejmował działania praktyczne, które pomogły młodym ludziom lepiej zrozumieć siebie i zaplanować przyszłość zawodową zgodnie ze swoimi mocnymi stronami i aspiracjami.

          • Polska Akcja Humanitarna- Światowy Dzień Wody

          • Projekt edukacyjno-społeczny realizowany we współpracy z Polską Akcją Humanitarną (PAH), którego celem było zwiększenie świadomości uczniów na temat globalnych problemów związanych z dostępem do czystej wody. W ramach działań uczestnicy poznali skalę kryzysu wodnego, nauczyli się, jak racjonalnie gospodarować wodą. Projekt rozwijał postawy empatii, odpowiedzialności i zaangażowania społecznego.

          • Ekoeksperymentarium

          • Interaktywny projekt edukacyjny promujący postawy proekologiczne wśród dzieci i młodzieży. Uczestnicy, poprzez zabawę i doświadczenia (również online), uczyli się, jak w prosty sposób dbać o środowisko w codziennym życiu - oszczędzać wodę i energię, segregować odpady, wybierać zrównoważone produkty. Projekt rozwija świadomość ekologiczną i pokazuje, że małe zmiany w domu mogą mieć duży wpływ na planetę.

          • Kubusiowi Przyjaciele Natury

          • To jeden z największych ogólnopolskich programów edukacyjnych poświęcony tematyce ekologicznej, organizowany przez markę Kubuś. Jego celem jest proekologiczna edukacja dzieci i zachęcenie je do ruchu już od najmłodszych lat.

          • Akademia Bezpiecznego Puchatka

          • To ogólnopolski program edukacyjny skierowany do uczniów klas I szkół podstawowych, obejmujący tematykę związaną z bezpieczeństwem dzieci w sześciu obszarach: w szkole, na drodze, w domu, w Internecie, w relacjach z rówieśnikami oraz podczas wypoczynku.

          • Uniwersytet Dzieci- Ja w świecie emocji

          • Program ma na celu wspieranie dzieci w nauce rozpoznawania i wyrażania emocji, co jest kluczowe dla ich rozwoju osobistego oraz budowania pozytywnych relacji z innymi.